Rendkívüli, alig-alig megköszönhető lehetőséghez jutott a szinigazdasag.hu: Dr. Kandikó József a magyarországi marketing apostola és nagymestere, nekem egyik legkedvesebb tanárom, honlapunknak adta tanulmánya elsőközlési jogát! Dr. Kandikó a közgazdaságtudományok kandidátusa, főiskolai tanár, tanszékvezető, a Modern Üzleti Tudományok Főiskolája volt rektora, a Magyar Marketing Szövetség alapító elnöke.
Részlet a tanulmányból:
„Tudjuk már, hogy hogyan lett a Mediciek aranyából vagy éppen Gyula pápa egyházi és anyagi hatalma révén általunk ma is csodált számtalan művészettörténeti érték, hogy hogyan jelent meg a politikai hatalom egy szoborcsoportban (Gyula pápa síremléke), vagy a Szent Péter Bazilikában, de akár csak egy versben vagy zeneműben. A politika, gazdaság, társadalom és kultúra összefüggése számos forrásban tanulmányozható. Számos ilyen életrajzi regény olvasható ma már magyar nyelven, vagy tekinthető meg film formájában az emberiség legnagyobb alkotóművészeiről, társadalmi, politikai és emberi környezetükről, és nem utolsó sorban a világhíres, megbecsülhetetlen értékű alkotásaikról.
Egy-egy híres építmény, szobor vagy zenemű létrehozása megjelenik könyvekben (pl. Prust: A fáraó című művében a piramisok építéséről, Mozart Varázsfuvolájának /és egyéb műveinek/ megkomponálásáról a Volkmar Braunbehrens: Mozart, a bécsi évek című monográfiájában olvashatunk). Renato Castellani: Leonardo da Vinci élete című DVD-sorozata audiovizuális formában mutatja be a polihisztor teljes alkotó munkásságát. Egy musical színpadra állítását láthatjuk (Richard Attenborough Chorusline /Tánckar/ című filmjében Michael Douglas főszereplésével).
A kultúra ugyanakkor az emberi szükségletek egy sajátos részének kielégítését is szolgálja: szórakoztat, nevel, mintát mutat, erkölcsi vagy egyéb példát mutat. A kultúra tehát szükségletkielégítő eszköz – a kulturális produktum, mint termék, és a kultúrát közvetítő állandó vagy ideiglenes intézmény, mint szolgáltatás –, és mint ilyen a gazdasági élet, a gazdasági tevékenység és a gazdasági szerkezet része. E fejezetben ilyen módon foglalkozunk a kultúrával – termékkel és szolgáltatással –, és ilyen összefüggésben már tudjuk értelmezni a marketingkoncepció és a marketingmódszerek alkalmazásának kérdéseit e sajátos területen.”
A teljes tanulmány letölthető innen
Leadfotó: cyberpress.sopron.hu
Belső fotó: www.fortepan.hu