Tari Sarolta a Budapesti Gazdasági Főiskolán a Békés megyei Jókai Színház public relations tevékenységéről írta szakdolgozatát. A tanulmány jól mutatja azt az utat, amelyet ma egy színháznak be kell járnia ahhoz, hogy poros, vidéki színházból korszerű – a digitális médiával is versenyre kelő – izgalmas kulturális intézmény váljon.
A tanulmányt azoknak ajánljuk, akiket érdekel a színház, érdekel a pr. és érdekel mindaz, ami ezek házasságából születik. A jelenleg is a Jókai Színházban dolgozó szerző az alábbaikban ajálja szakdolgozatát:
„Ezt a szakdolgozatot 2009-ben írtam a Budapesti Gazdasági Főiskolán a Békéscsabai (akkor még Békés Megyei) Jókai Színház marketing és PR tevékenységéről. Ebben az időszakban az intézmény falai között működő színiiskolában (is) tanultam, így adott volt a témaválasztás. A dolgozat egy újfajta kommunikációs szemlélet, PR tevékenység megjelenésével foglalkozik, amelyet Fekete Péter igazgató hozott el Békéscsabára. Fekete Péter 2007-től igazgatja a Jókai Színházat, ennek a mára már öt esztendőt felölelő időszaknak az első évét próbálom bemutatni. Ezek az első lépések, amelyekkel a Jókai Színház elindult azon az úton, hogy egy virágzó, több játszóhellyel rendelkező teátrummá váljon. A dolgozat szemlélteti a pozitívumokat, ugyanakkor keményen rávilágít olyan problémákra, amelyek megoldásra várnak. Izgalmas lenne összevetni a 2009-es állapotokat a jelenlegi helyzettel, s ezt az öt éves (2007-2012) periódust, ezt az intenzív, dinamikus fejlődést a maga egységében vizsgálni: mind kommunikációs, mind művészeti szempontból. Érdekes kérdés lehet az is, hogyan generálja (generálja-e) egymást a kettő. Ám ez már egy következő tanulmány témája.”

A teljes szakdolgozat letölthető innen:
Leadfoto és belső fotó: www.fortepan.hu