A Nemes Nagy Ágnes Művészeti Szakközépiskola magyar szóbeli érettségijében fakultatív érettségi tétel, a prágai művészeti egyetemen a színházi menedzsment kurzus tematikája lett a Jurányi, mint követendő intézményi modell.
Részlet a tanulmány bevezetőjéből:
„Egy újszerű, a maga nemében egyedülálló intézményben dolgozom. Ahogy az intézmény neve is mutatja: Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorház, egy több funkciót ellátó kulturális létesítmény, mely alapvetően a Jurányiban dolgozó független színházi társulatoknak, alkotóknak, illetve egyéb alkotó- és civil szervezeteknek a gyűjtőhelye.
A dolgozatom témája ennek az újszerű, komplex intézménynek a vizsgálata és bemutatása, mint egy lehetséges új, kulturális intézményi modell. Születésének az első pillanatától a Füge munkatársaként részt vettem az intézmény létrehozásában. Végig tudtam követni, hogyan vált egy évek óta üresen álló iskolaépületből Budapest egyik meghatározó és új alkotó bázisa.
A Jurányiban 61 szervezet és alkotó dolgozik folyamatosan, ez a szakmai otthonuk: itt készülnek az előadások, jelmezek, szövegkönyvek, design termékek és grafikai tervek, illetve minden nap a legkülönfélébb programokkal várjuk a közönséget a színházi előadásoktól kezdve, a táncórákon és gyerekfoglalkozásokon át a kiállítás megnyitókig.
A Jurányi működése a több mint három éves fennállása alatt rengeteget változott a beköltöző alkotók igénye és a hazai vonatkozó jogi szabályozások szabta keretek hatására. A mindennapi feladatok mellett ritkán jut arra idő, hogy végiggondoljam, milyen lehetőségeink vannak, milyen jövőbeni irányvonalak mentén haladhatunk és milyen távlati célokat érhetünk el. Ez a dolgozat remek alkalom, hogy ezt átgondoljam.”
A teljes szakdolgozat letölthető innen: