A Corvinuson frissen végzett Veres Nórát csak nehezen tudtam rávenni, hogy nyilvánosság elé bocsássa munkáját. Pedig műve egyedülállóan izgalmas és praktikus dolgozat, amely olyan máig feldogozatlan témával foglalkozik, mint a budapesti színházak online marketing használata. Kötelező olvasmány mindazoknak, akik színházi marketinggel foglalkoznak vagy szeretnének foglalkozni.

Rendkívüli, alig-alig megköszönhető lehetőséghez jutott a szinigazdasag.hu: Dr. Kandikó József a magyarországi marketing apostola és nagymestere, nekem egyik legkedvesebb tanárom, honlapunknak adta tanulmánya elsőközlési jogát! Dr. Kandikó a közgazdaságtudományok kandidátusa, főiskolai tanár, tanszékvezető, a Modern Üzleti Tudományok Főiskolája volt rektora, a Magyar Marketing Szövetség alapító elnöke.

Tari Sarolta a Budapesti Gazdasági Főiskolán a Békés megyei Jókai Színház public relations tevékenységéről írta szakdolgozatát. A tanulmány jól mutatja azt az utat, amelyet ma egy színháznak be kell járnia ahhoz, hogy poros, vidéki színházból korszerű - a digitális médiával is versenyre kelő - izgalmas kulturális intézmény váljon.

A szakma egyik legkülönösebb alakja, aki egyaránt jelentőset alkotott már színház- és filmrendezőként, producerként, vállalkozóként, szerzőként, kiadóként, sőt színészként is. 1993-ban elsőként szerkesztett és jelentetett meg Mr. Operock címmel színházgazdasági kézikönyvet, amely a Páholypótszék-kel együtt a szakma megalapozó műve lett.

Újabb rendkívül izgalmas és aktuális egyetemi szakdolgozatot sikerült a szinigazdasag.hu-nak megszereznie. Táborosi Tímea 50 oldalas munkája nem csupán helyzetelemzés és újragondolás, hanem a vállalatirányítási rendszer színházi alkalmazásával is foglalkozó tanulmány. Ráadásként pedig bepillantás nyerhetünk a Broadway pénzügyeibe is.

Kihagyhatatlan! Rendkívül izgalmas, egyedülálló egyetemi szakdolgozatot ajánlunk olvasóink figyelmébe. Kötelező olvasmány azoknak, akik kicsit is érdeklődnek az alternatív színházak iránt! Ne hagyd hétvégére Zsombok Netta tanulmányát, már most állj neki...

Közgazdászok, szociológusok az alábbi kérdésekre keressük a választ: kik, milyen mértékben és milyen indokokkal finanszírozzák az előadóművészeteket; mi jellemzi a költségek alakulását; milyen általános törvényszerűségek és sajátosságok fedezhetők fel a színházi, zenei kultúra finanszírozásában...

Ez a káosz fokozódásának és a leépülésnek a története. A végét ismerjük, hiszen itt vagyunk benne nyakig. Azt a kérdést tesszük fel, hogy mi vezetett idáig. Átlátható összefüggéseket, ellenőrizhető tényeket szeretnénk leírni, okuljon belőle mindenki, aki tud, és legyen adalék ennek a kornak a megértéséhez azok számára, akiket a sors megkímélt attól, hogy kortársaink legyenek.